دیدینو
دیدینو

دیدینو

Ddno

مبانی نظری و پیشینه رابطه خلاقیت سازمانی و ویژگی های جمعیت شناختی با بهره وری سازمانی کارکنان


مبانی نظری و پیشینه رابطه خلاقیت سازمانی و ویژگی های جمعیت شناختی با بهره وری سازمانی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه رابطه خلاقیت سازمانی و ویژگی های جمعیت شناختی با بهره وری سازمانی کارکنان

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه خلاقیت سازمانی و ویژگی های جمعیت شناختی با بهره وری سازمانی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه رابطه خلاقیت سازمانی و ویژگی های جمعیت شناختی با بهره وری سازمانی کارکنان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 86 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه. 12

1-2- مبانی نظری موضوع پژوهش.... 13

1-1-2- بهره ­وری سازمانی.. 13

1-1-1-2- تعاریف... 13

2-1-1-2- تاریخچه بهره وری.. 15

3-1-1-2- اهمیت بهره وری.. 15

4-1-1-2- هفت «C» بهره وری.. 16

5-1-1-2- عوامل مؤثر بر بهره وری.. 17

1-5-1-1-2- عوامل خارجی.. 17

2-5-1-1-2- عوامل داخلی.. 17

6-1-1-2- عوامل مؤثر بر افزایش بهره وری نیروی انسانی.. 18

7-1-1-2- مهمترین عوامل مؤثر در کاهش بهره وری.. 20

8-1-1-2- شرایط لازم برای بهبود بهره وری نیروی انسانی در سازمان ها 22

2-1-2- خلاقیت سازمانی.. 24

1-2-1-2- تعاریف... 24

2-2-1-2- ویژگی­های خلاقیت... 28

3-2-1-2- تفاوت خلاقیت و نوآوری تغییر. 29

4-2-1-2- ویژگی­های شخصیت خلاق.. 30

5-2-1-2- نقش خلاقیت در بهره ­وری سازمان و توسعه نیروی انسانی.. 33

6-2-1-2- انگیزش و خلاقیت و بهبود عملکرد. 34

7-2-1-2- آموزش عمومی خلاقیت سازمانی  35

8-2-1-2- شرایط ایجاد خلاقیت سازمانی.. 36

9-2-1-2- تکنیک­های خلاقیت  36

1-9-2-1-2- تکنیک چرا 36

2-9-2-1-2- تکنیک یورش فکری.. 37

3-9-2-1-2- تکنیک شش کلاه فکری 38

4-9-2-1-2- تکنیک گروه اسمی.. 39

5-9-2-1-2-  تکنیک الگو برداری از طبیعت... 40

6-9-2-1-2- تکنیک دلفی.. 40

7-9-2-1-2-  تکنیک TKG 40

3-1-2- ویژگی­های جمعیت­ شناختی.. 42

1-3-1-2- تعریف... 42

2-3-1-2- مهمترین ویژگی­های جمعیت­ شناختی.. 42

1-2-3-1-2- تجربه کاری.. 42

2-2-3-1-2-الگوی نقش.... 42

3-2-3-1-2-تحصیلات... 43

4-2-3-1-2- سن.. 43

5-2-3-1-2- نظام آموزشی.. 44

6-2-3-1-2-جایگاه اجتماعی.. 45

2-2- مبانی عملی موضوع پژوهش.... 45

1-2-2- پژوهش ­های انجام شده در داخل کشور 45

2-2-2- پژوهش ­های انجام شده در خارج از کشور 46

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه خلاقیت سازمانی و ویژگی های جمعیت شناختی با بهره وری سازمانی کارکنان

دانلود خلاقیت در زیبا سازی شهری در معماری ایرانی


دانلود خلاقیت در زیبا سازی شهری

در معماری ایرانی همه فضاها دارای استقلال و متشخص اند و هیچ فضایی منفی یا مانده از فضای دیگر نیست این ویژگی که به نظر می رسد گاهی با واقعیت های کارکردی در تعارض باشد از اصول مراعات شده در نمونه‌های ارزشمند معماری ایران است درباغ ایرانی نیز همه فضاها اعم از ساخته و ساخته نشده ، از خود هویتی به نمایش می گذارندبطوریکه حتی فاصله میان دو فضای مستقل، خو

دانلود دانلود خلاقیت در زیبا سازی شهری

خلاقیت در زیبا سازی شهری
زیبا سازی شهری
خلاقیت و زیبا سازی
دسته بندی برنامه ریزی شهری
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

بسیاری  از ما  در شهرها زندگی می کنیم  ، ولی هنگامی که با کمی  دقت به اطراف خود نگاه می کنیم ، در می یابیم  شهرها تبدیل  به موزه هایی  شده اند که نازیبایی ها  را به نمایش  گذاشته اند. به هنگام طلوع آفتاب ، کوچه ها و خیابانها با دستان  زحمت کش و پرکار نیروهای خدماتی شهرداری از آلودگی ها پاک می  شوند  و در انتهای  روز ، تمامی  سطح کوچه و خیابانها  پر از زباله می  شود . کمتر کوچه و خیابانی را  می توان  یافت  که با گل و گیاه و با نظمی در خور تحسین  آراسته شده باشد  ، به گونه ای که با عبور از آن ، روح انسان تلطیف یابد. در نمای  ساختمان ها خبری از بکارگیری فضای  سبز نیست  و بسیاری از مردم  اطلاعاتی  در خصوص زیبا سازی  و طراحی  فضای  سبز ندارند و خلاصه کلام آنکه  خبری از خلاقیت  انسان ها  برای زیبا سازی  شهر  نیست .

بسیاری  از ما  در شهرها زندگی می کنیم  ، ولی هنگامی که با کمی  دقت به اطراف خود نگاه می کنیم ، در می یابیم  شهرها تبدیل  به موزه هایی  شده اند که نازیبایی ها  را به نمایش  گذاشته اند. به هنگام طلوع آفتاب ، کوچه ها و خیابانها با دستان  زحمت کش و پرکار نیروهای خدماتی شهرداری از آلودگی ها پاک می  شوند  و در انتهای  روز ، تمامی  سطح کوچه و خیابانها  پر از زباله می  شود . کمتر کوچه و خیابانی را  می توان  یافت  که با گل و گیاه و با نظمی در خور تحسین  آراسته شده باشد  ، به گونه ای که با عبور از آن ، روح انسان تلطیف یابد. در نمای  ساختمان ها خبری از بکارگیری فضای  سبز نیست  و بسیاری از مردم  اطلاعاتی  در خصوص زیبا سازی  و طراحی  فضای  سبز ندارند و خلاصه کلام آنکه  خبری از خلاقیت  انسان ها  برای زیبا سازی  شهر  نیست .

حال این سوال در ذهن ما شکل می گیرد که  چرا کوچه ها و خیابان ها نازیبا هستند؟

شاید چندین علت وجود دارد:

1- روشی برای مشارکت  دادن  مردم در زیباسازی شهری طراحی نشده است .

2-مردم از آموزش های  لازم  برای یک زندگی  شهروندی موفق برخوردار نشده اند

3-مردم هنوز به نقش زیبا سازی شهرها و تاثیرات روانی آن بر جسم  و روان خود اطلاع ندارند.

4-مردم گاهی زیباسازی شهرها را با چراغانی کردن و مصرف  بی رویه برق مترادف می دانند.

5-فرصتی برای  خلاقیت انسان ها برای زیباسازی  شهرها در نظر گرفته نشده است .

هنگامی که از یک مجتمع مسکونی و یا منزل شخصی خود خارج می شویم  و به داخل کوچه می رویم  در می یابیم  که به محیطی قدم  گذاشته ایم  که دیگر کسی در فکر زیبا نمودن آن نیست  و شهرداری نیز از منابع انسانی کافی برای حضور در تمامی اجزای شهر برخوردار نیست  و چه بسا  برای حضور در تمامی قسمت های  شهر ، نیاز  به لشکری  بیکران از انسانهاست که امکان تامین آن  نیز امکان پذیر  نخواهد بود  و تنها باید  روشی جدید برای مشارکت مردم  در زیبا سازی  کوچه ها  خلق کرد.

یکی از پیشنهاداتی که می توان  برای خلاقیت در زیباسازی  و طراحی فضای سبز کوچه ها  مطرح نمود ، ایجاد مدیریت کوچه ها و خیابان هاست.

دانلود دانلود خلاقیت در زیبا سازی شهری

مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی


مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 196 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

بخش اول: مدیریت دانش

2-1) مقدمه 17

2-1-1) تاریخچه مدیریت دانش... 18

2-1-2) تعاریف و مفاهیم مدیریت دانش... 20

2-1-3) اصول و مبانی مدیریت دانش... 24

2-1-4) مدیریت دانش نقطة مقابل مدیریت اطلاعات... 30

2-1-5) مدیریت دانش بعنوان یک استراتژی تجاری برای سازمانها 32

2-1-6) چرخه دانش... 33

2-1-7) ایجاد دانش... 35

2-1-8) اجرای اصلی و کلیدی مدیریت دانش... 36

2-1-9) الزامات اجرایی مدیریت دانش در سازمانها 38

2-1-10) کارایی مدیریت دانش... 39

2-1-11) اهمیت نیاز به مدیریت دانش برای سازمانهای اجرایی و دولتی.. 40

2-1-12)  نیاز به چارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی.. 41

2-1-13) عناصر مهم در چارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی.. 42

2-1-14) فرایند تکاملی مدیریت دانش در سازمانها 45

بخش دوم: یادگیری سازمانی

2-2) یادگیری سازمانی. 48

2-2-1) مفاهیم و تعاریف یادگیری سازمانی.. 49

2-2-2) یادگیری سازمانی؛ موافقت ها و مخالفت ها 50

2-2-3) انواع یادگیری سازمانها 52

2-2-4) یادگیری سازمانی: تردیدها و نسبتها 54

2-2-5) یادگیری سازمانی: چالشهای محیطی و انتخاب... 54

2-2-6) ساختار سازمانی منطبق با یادگیری استراتژیک سازمانی.. 55

2-2-7) سازمانهای نوین بر محوریت دانایی و یادگیری.. 56

2-2-8) نقش‌آفرینان یادگیری سازمانی.. 58

2-2-9) مزایای یادگیری و دانش سازمانی در عصر جهانی شدن. 59

بخش سوم: خلاقیت سازمانی

2-3) خلاقیت سازمانی. 61

2-3-1) فلسفة خلاقیت... 61

2-3-2) مفهوم، جایگاه و تعاریف خلاقیت و نوآوری.. 62

2-3-3) تفاوت خلاقیت و نوآوری.. 63

2-3-4) فرآیند خلاقیت و نوآوری.. 64

بخش چهارم: پیشینه تحقیق

2-4) پیشینه تحقیق. 67

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه رابطه تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی


مبانی نظری و پیشینه رابطه تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی

مبانی نظری و پیشینه رابطه تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی

مبانی نظری و پیشینه رابطه تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 263 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- بخش اول مبانی رفتار شهروندی.. 16

2-1- 1- رفتار شهروندی سازمانی.. 16

2-1-  ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی.. 17

2-1-3- عناصر رفتار شهروندی.. 18

2-1-4- مؤلفه های رفتار شهروندی سازمانی.. 19

2-1-5- عوامل تاثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی.. 22

2-1-6- پیامدها و نتایج رفتار شهروندی سازمانی.. 23

2-2- بخش دوم: مبانی نظری تسهیم دانش... 24

2-3- بخش سوم: مبانی نظری خلاقیت شغلی.. 34

2-3-3- تعریف خلاقیت... 36

2-3-4- ضرورت و اهمیت خلاقیت... 36

2-3-5- مدل های خلاقیت... 37

2-3-6- ویژگی های افراد خلاق.. 37

2-3-7- تاثیر خلاقیت فردی روی سازمان. 43

2-3-8- کارهای لازم برای ایجاد خلاقیت و نوآوری گروهی.. 44

2-3-9- اصول مدیریت برای نوآوری: 45

2-3-10- شرایط ایجاد خلاقیت و نوآوری: 45

2-3-11- روشهای افزایش خلاقیت... 46

2-3-12- مدیریت تقویت خلاقیت در سازمان: 47

2-4- بخش چهارم: پیشینه تجربی.. 47

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی

خلاقیت درحمل و نقل عمومى برزیل


خلاقیت درحمل و نقل عمومى برزیل

حتى با اینکه شهر امروزه رتبه دوم بالاترین سرانه اتومبیل در برزیل را دارد حق تقدم را به جاى وسایل حمل ونقل شخصى به وسایل حمل ونقل عمومى داده است کورتیبا تصمیم گرفت تا از اتوبوس ها به عنوان وسیله اصلى براى حمل ونقل عمومى استفاده کند نه فقط براى آنکه این انتخاب حمل ونقل در گذشته بود بلکه به این جهت که آن همچنین به صرفه ترین وسیله حمل ونقل بوده است

دانلود خلاقیت درحمل و نقل عمومى برزیل

خلاقیت درحمل و نقل عمومى برزیل
حمل و نقل عمومى برزیل
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

مقدمه

کورتیبا مرکز استان پاراناى برزیل که در چهارصد کیلومترى جنوب شرق سائوپائولو قرار دارد. در طول ۳۰ سال گذشته سیستم حمل ونقل عمومى را با مالکیت خصوصى و بدون کمک هاى مالى یارانه اى ایجاد کرده است که امروز به عنوان نمونه   شناخته شده جهانى به حساب مى آید. برنامه ریزى بلندمدت هوشمندانه با راه حل هاى متعدد ابتکارى براى شهروندان، سیستم کارآمدى که به جاى حمل ونقل شخصى اولویت را به حمل ونقل عمومى مى دهد به وجود آورده است. این سیستم با جذب ۷۵ درصد مسافران هر روزه بیشترین میزان استفاده کننده را در میان تمامى مراکز استان هاى برزیل دارا است و تمام اینها در طول یک رشد بى سابقه صورت گرفته است.

در طول پنجاه سال گذشته برزیل مانند بیشتر کشورها در جنوب، شاهد رشد سریع شهرنشینى بوده است. مردم به امید زندگى بهتر، مناطق روستایى و بخش هاى کوچک کشاورزى را به طرف چراغ هاى اغواگر شهر ترک مى کنند، ولى برخلاف روند شهرنشینى اروپا در آغاز قرن اخیر دیگر هیچ کارخانه اى ظرفیت براى نیروى رو به رشد کار ندارد. سیل جمعیت روستایى به علاوه رشد جمعیت، باعث افزایش پنج درصدى رشد جمعیت شهرى در سال شده است. شرایط مالى طاقت فرساى اقتصاد برزیل در طول سال هاى گذشته و تاثیرات کمرشکن رشوه خوارى هاى گسترده، ادارات را در هر درجه اى از دولت تحت فشار مضاعف براى استقرار خدمات اولیه مورد انتظار مردم از جمله یک سیستم حمل ونقل عمومى کارآمد قرار داد. کورتیبا نیز از این قاعده مستثنى نیست: از مه ۱۹۴۰ که جمعیت در حدود ۱۴۰ هزار نفر بود، جمعیت ده برابر اضافه شده است و شهر در حال حاضر جمعیتى بالغ بر ۶/۱ میلیون شهروند دارد که با جمعیت حومه، بسته به خدمات مرکز استان به ۳/۲ میلیون مى رسد.

فهرست مطالب

مقدمه 1

اقتصاد و مدیریت 5

 شبکه یکپارچه حمل ونقل 7

 نتیجه گیرى 7

دانلود خلاقیت درحمل و نقل عمومى برزیل